If you can not read this email in Persian, please click here.

 

شماره 4 - 2003

پیشگفتار

با سلامی به گرمای نیمه تابستان در نیمه پائیز. امیدداریم تا بتوانیم با ارائه این خبرنامه ضمن معرفی بیشتر امکانات Ouriran ترتیبی فراهم کنیم تا استفاده از این امکانات ساده شده و اطلاعات کافی در مورد آنها داده شود.

معرفی امکانات  Ouriran  و پرسش  متداول
  •  
  •  معرفی سرویسهای ویژه ماه در Ouriran
  •  
  • جدیدترین اخبار کامپیوتری کانادا و ایران
  •  
  •  

    معرفی امکانات

    اختصاصي سازي سيستم پست الكترونيك  - 2

    حتما ديده ايد كه در انتهاي تمام نامه هايي كه از  Yahoo دريافت ميكنيد يك جمله تبلبغاتي براي  Yahoo است . آيا دوست داشنيد كه شما هم چنين امكاني را داشنيد كه عبارتي را به صورت اتوماتيك به همه ايمل هاي ارسالي خود در تمام اكانت هاي دومين خود اضافه كنيد ؟
    يكي از امكانات منحصر به فرد و كاربردي Ouriran امكانات اختصاصي سازي و داشتن  يك Company Signature است . و اين امكان چيست ؟  فعال كردن اين به شما اين امكان دا ميدهد كه يك جمله يا متن را در پايان همه ميل هاي فرستاده شده از دومينتان اضافه كنيد . فرق نميكند اين ميل ها از سيستم وب فرستاده شده باشد يا از طريق ٍ‍ SMTP . اين ميتواند يك جمله تبليغاتي باشد براي شركتتان يا جمله براي محدود كردن مسيوليت يا اصطلاحا  Disclaimer  يا هرچيز ديگر كه شما بخواهيد . براي فعال كردن  Company Signature كافيست به قسمت  Customization پنل مديريتي  ميل برويد :  mail.domain.com/mailadmin .

     

     

    پرسش متداول

    سرويس جديد شما e-Merchant چيست و آيا ما بايد براي گرفتن آن اقدام كنيم ؟  
     

     

    سرويس e-Merchant اوليت سیستم پرداخت الکترونیکی توسط كارتهاي اعتباري  Visa & MasterCard است که توسط یک شرکت ایرانی توسعه یافته است. دریچه پرداخت (Payment Gateway) شرکت روند تازه اين امكان را با شما ميدهد كه اگر جنس يا سرويسي را براي ارايه به افراد يا شركتهاي خارج ايران داريد  با استفاده ازين سرويس بتوانيد به آنها چنين امكاني بدهيد كه به راحتي و با اطمينان خاطر از كارت عاي اعتباري خود استفاده كرده و در وب سايت خود شما  به صورت كاملا آنلاين به شما پرداخت كنند . اين چيزي بوده است كه همه شركتهاي ايراني تا به امروز به دنبال آن بوده اند. پس اكنون ديگر هيچگونه بهانه اي براي وقفه در راه اندازي فروشكاه اينترنتي خود نداريد : )  .

       

    اخبار

     

    آئين نامه قانون حمايت از نرم افزارهاي چندرسانه اي تدوين شد
    معاون  طرح  و برنامه ريزي  وزير ارشاد  گفت  كه  آئين نامه  قانون  حمايت  ازنرم افزارهاي  چندرسانه اي  آماده  تقديم  به  دولت  است .
    به گزارش همشهری، ابوالقاسم  ايرجي  تصريح  كرد: اين  آئين نامه  با مشاركت  شوراي  عالي  انفورماتيك وزارت  ارشاد، دبيرخانه  شوراي  اطلاع رساني  و وزارت  دادگستري  تدوين  شده است .وي  افزود: اين  آئين  نامه  در كميسيون  لوايح  دولت ، مراحل  پاياني  خود را مي گذراند و آماده  تقديم  به  دولت  است .
    ايرجي  اظهار داشت : براساس  اين  آئين نامه ، اشخاص  حقيقي  و حقوقي توليدكننده  نرم افزار، مي توانند آثار توليدي  خود را به  ثبت  برسانند.
    وي  ادامه  داد: براساس  آئين  نامه  حقوق  تهيه كننده  نرم افزار، همه  افرادي كه  حقوق  مادي  دارند و در اين باره  سرمايه گذاري  كردند و يا افرادي  كه  حقوق معنوي  دارند و يا نويسنده  نرم افزار هستند، مورد حمايت  قرار مي گيرند.
    معاون  طرح  و برنامه ريزي  و تحول  اداري  وزارت  ارشاد، درباره  نحوه  اجراي اين  آئين  نامه  گفت : وقتي  اين  طرح  به  مرحله  اجرايي  برسد، وزارت  ارشاد ملزم به  ثبت  نرم افزارها خواهد بود و شوراي  عالي  انفورماتيك  نيز بايد از آنها حمايت  كند.
     

    سیسکو به ویروسهای اینترنتی اعلام جنگ داد!

    سیسکو که بزرگترین تولید کننده دستگاههای شبکه و اینترنتی است با همکاری Trend Micro در راستای تولید برنامه ای گام برمیدارد که تحت Network Admission Control نامیده شده و بر علیه ویروسهایی که سعی در تکثیر خود در شبکه های اینترپرایز اینترنتی دارند، مبارزه میکند. از جمله ویروسهایی که از این طریق بلوک میشوند میتوان به Blaster و SoBig اشاره کرد که از جمله دو ویروسی هستند که جدیدا خسارات زیادی ببار آورده اند.

     

    مایکروسافت برنامه اصلاحی برای ویندوز و آفیس جدید خود معرفی کرد!

    مایکروسافت اقدام به معرفی سه update امنیتی برای سیستم عامل ویندوز خود و یکی هم برای آفیس کرد. جالب است که این سه update امنیتی جزو نمونه هایی است که مایکروسافت آنها را بسیار حساس خوانده است. update آفیس برای آفیس 97 - 2000 و XP آماده شده است و مایکروسافت میگوید که مناسب آفیس 2003 نیست.

     

    ماده جديد اينتل برای كاهش اتلاف انرژی

    به گزارش ايرنا و به نقل از رویتر، شركت «اينتل» اعلام كرد به فناوري جديدي براي عايق كردن ترانزيستورهاي درون تراشه‌ها دست پيدا كرده است كه به كمك آن مي‌توان علاوه بر كاهش ابعاد تراشه‌ها، ميزان اتلاف برق و گرماي توليد شده در آنها را نيز به حداقل رساند.  استفاده از تراشه‌هاي سريع در رايانه‌هاي قابل حمل (لپتاپ) سبب مي‌شود كه با هدر رفتن برق ، باتري آنها زودتر تمام شود و گاهي اوقات بسيار گرم شوند و شركت‌هاي توليدكننده رايانه‌هاي شخصي و ساير انواع رايانه‌ها همواره به فكر يافتن راهكارهاي مناسب براي خنك كردن پردازنده رايانه‌ها بوده‌اند.  شركت «اينتل» براي حل اين مشكل موفق شده است ماده جديدي را به جاي ماده «اكسيد سيليكون» براي عايق كردن ترانزيستورهاي درون تراشه كشف كند. ماده جديدي كه «اينتل» به عنوان عايق معرفي كرده ، عايق «‌هاي- كي» (k-High) نام دارد كه داراي ضخامت بيشتري است و از نفوذ برق به خارج از ترانزيستور جلوگيري مي‌كند.  مسئولان شركت اينتل اعلام كردند با استفاده از عايق جديد، تا سال 2007 امكان جاي دادن يك ميليارد و يا حتي بيشتر ترانزيستور درون يك تراشه با ابعادي مشابه ابعاد تراشه‌هاي فعلي ، يعني در حدود ابعاد يك تمبر پستي ، ممكن خواهد شد . شركت «اينتل» تركيبات ماده عايق جديد به نام عايق «هاي- كي» را ذكر نكرده است.


    گوگل، اکسپلورر را دور میزند!

    گوگل به معرفی یک برنامه توانسته به کامپیوترها این امکان را بدهد تا بدون استفاده از IE یا هر اکسپلورر دیگر بتوانند از روی دسک تاپ خود به جستجو در اینترنت بپردازند. این برنامه که در مزحله آزمایشی است از آدرس http://toolbar.google.com/deskbar/index.html قابل برداشت است. این برنامه به شما این امکان را می دهد بدون نیاز به مرورگر از هر برنامه ای که در حال کار با آن هستید به جستجوی در گوگل بپردازید. کلیدهای میانبر برای آن تعریف شده است و نتایج جستجو در یک پنجره کوچک نمایش داده می شود.
     

     

    سریعترین ترانزیستور دنیا - 509 گیگاهرتز

    دانشمندان دانشگاه ایلی نویز میگویند که رکورد قبلی خود را دال بر تولید سریترین ترانزیستور جهان شکسته اند. این ترانزیستور جدید با 509 گیگاهرتز سرعت به میزان 57 گیگاهرتز سریعتر از نمونه قبلی خود است. این ترانزیستور از ایدیوم فسفاید و ایدیوم گالیوم آرسناید بجای سیلیکون و ژرمانیوم معمولی ساخته شده است. این ماده که ذاتا سریعتر از سیلیکون و ژرمانیوم است هنوز هم میتواند در بالاتر بردن سرعت عملکرد ترانزیستورها به دانشمندان کمک کند. دانشمندان به همید روزی هستند که بتوانند مرز سرعت تراهرتز را بشکنند.

     

     

       

     

     

    سرویس ویژه

    يك فرصت استثنايي براي گرفتن  دومين و ميزباني دامنه WS. در اين ماه اگر شما مايل به گرفتن يك دومين  WS.  و پكيج ميزباني براي آن دومين باشيد . ثبت دامنه به صورت مجاني خواهد بود . اين معادل سودي برابر 18000 تومان ميباشد

     

    اين قيمت فقط تا 30 آذر ماه اعتبار دارد

    All domain name registrations are subject to the terms of our Services Agreement, located here.

    Our email messages are intended to keep you informed of new promotions and services as they become available. As the subscriber of ouriran we need to send this this newsletter to keep you updated about our system.

    ارزيابي مطالب مورد اشاره در اين خبرنامه    

       خوب   متوسط     ضعيف