If you can not read this email in Persian, please click here.

 

ويژه نامه


با سلام

همانطور که مستحضر ميباشيد از ساعات بامداد روز 25 بهمن 1384 بسياري از سايت هاي ايراني خصوصي و دولتي ميزباني شده بر روي سرورهاي اين شرکت بر روي اينترنت در دسترس نبوده است.


در همان ساعات اوليه مشخص شد که مشکل بوجود امده بر اثر حمله اينترنتي Denial of Service Attack بوده است . حمله داس حمله اي است که معمولا بعلت فرستادن ترافيک بسيار بالا بر روي يک شبکه دسترسي به آن شبکه و استفاده از سرويسهاي آن را غيرممکن ميسازد

با گذشت زمان و تلاش مسئولين اين شرکت و روشن شدن جزئيات بيشتر از اين حمله و بررسي فايروال اين شرکت مشخص شد که اين حملات آدرس اينترنتي ,وب سايت يکي از نشريات ميزباني شده در اين مرکز داده را هدف قرار داده اند و بعلت وجود تعداد پاکت هاي بيشمار روانه شده به اين سرور روتر اصلي اين شرکت که معمولا با 20% ظرفيت کار ميکند به حداکتر ظرفيت رسيده و سرويس دهي براي بقيه سرورهاي اين شرکت مختل کرده است .

در ابتدا سعي شد که آدرس اينترنتي افراد حمله کننده قبل از رسيدن به شيکه اين شرکت و بر روي روترهاي اصلي Backbone بسته شود ولي بررسي بيشتر لاگ موجود تعداد بالا بودن تعداد اين آدرس ها را مشخص کرد که اين حکايت از وجود يک Distributed Dos Attack ( حمله اينترنتي هماهنگ شده و ايجاد شده از نقاط متعدد ) بود . با اين وجود تنها راه برگشت شبکه به حالت عادي بستن آدرس مورد حمله قرار گرفته بر روي Backbone اينترنتي بود و با اعمال اين امر شبکه اين شرکت به حالت اول برگشت.

لازم به ذکر است که بر اثر اين حمله هزاران سايت ايراني دولتي و خصوصي در اين مدت قابل دسترسي نبوده و با وجود تمهيدات انجام شده همه انها بجز سايت آن نشريه خاص که هدف مستقيم اين حمله بوده است بر روي اينترنت قابل دسترسي ميياشند .

با توجه با طبع اين گونه حملات تنها وجود ترافيک بسيار زياد باعت بروز چنين مشکي شده بود و محتواي وب سايتي مورد تعرض قرار نگرفته است . همچنين با توجه به سوالات و ابهامات مطرح شده لازم به ذکر اين نکته ميباشم که مشکل امروز ناشي از هيچ گونه تحريمي نبوده است.

بدين وسيله از تمامي شما دوستاني که با صبر چند ساعته منتظر راه اندازي مجدد سرويس خود بوديد کمال تشکر را ميکنم و موفقيت روزافزون شما را خواستارم .

با تشکر

روزبه هاشمي ها
شرکت روند تازه

 

   

Our email messages are intended to keep you informed of new promotions and services as they become available. As the subscriber of Ouriran we need to send this this newsletter to keep you updated about our system.